10 Oktober 2011

KISAH STUDIO..

Halim duduk menunggu giliran dengan dada berdebor. Kang kejap lagi dah turn dia pulak nak present depan lecturer garang tu. Ditoleh sebelah kanan. Antara pintu dengan halim, terceruk Karim duduk dilantai sambil menggigil. Halim sendiri pon tak pasti samada Karim tu tengah dok bertafakur ke atau tengah dok susun ayat conceptual nak gebang Tuan Daud, lecturer mereka. Tapi nampak gaya memang berpeluh jugak

Jurang pemisah antara pintu dengan Halim cumalah si Karim yang tengah menggelupar menunggu pintu dibuka dan gilirannya pula untuk disoal siasat. "DAMMMMM...." Tiba tiba pintu dibuka dengan kasar. Karim nyaris melompat kerana terkejut dan Halim sendiri pon istighfar pantas sebab..terkejut tengok Karim melompat tinggi. Amir melangkah keluar. mukanya serupa macam brader kena loteri tapi tiketnya hilang. kecewa, hampa, dan segala macam yang buruk buruk.

"Apa lagi??masuk jelah.." jerkah Amir sambil memandang kepada Karim. Peluh jantan si Karim menitik jugak masa tu. Kakinya pon nampak macam tak mampu nak sokong berat badannya sendiri. Walau Karim menggigil macam mana pon, pandangan semua mata tetap tertumpu pada Amir. Akhirnya Karim masuk dan menutup pintu bilik soal siasat itu dengan gemuruh.

Nampak sangat bad mood si Amir. baru lepas kena bambu dengan Tuan Daud agaknya. matanya merah,tangannya dikepal. kalau silap tanya soalan time macam ni, ada peluang dapat sedas tumbukan padu bertemu dengan pipi gebu.

Suasana tiba tiba menjadi sepi. Semua pandangan tertumpu pada Amir yang baru je lepas present. Halim perasan keadaan itu. Dafi kawan baik Halim, yang berdiri didepan Halim memberi isyarat mata kepada Halim. Kemudian mereka berinteraksi dengan cara telepati. Halim cuba membaca apa yang Dafi cuba sampaikan dengan gerak mata dan body languagenya.

"Mesti teruk mamat ni kena bambu..sampai bad mood semacam..lecturer semua tengah panas ke agaknya? cuba lu tanya dia keadaan kat dalam dan soalan feveret lecturer tu. terutama tuan daud..Semua risau nak present kalau mood tuan daud tu tengah lain macam.." isyarat yang cuba disampaikan oleh Dafi kepada Halim melalui telepati.

Keserasian Dafi dan Halim hampir semua mamat dan minah studio dah dapat faham. Ini bukan kali pertama mereka nampak Halim dan Dafi berkomunikasi dengan telepati. Mereka dah lali dan paham sangat keadaan Halim dengan Dafi.

Sejurus selepas Dafi hantar signal tu, Halim mengangguk tanda berita faham dan akan cuba korek rahsia dari Amir. Halim cuba mengatur ayat untuk bertanya maklumat yang diperlukan si Dafi tadi. Dia akan cuba mendapatkan maklumat macam Dafi mahu.



"Emmm...Amir, Dafi mintak saya tanya kat awak ni. baju kat dalam baldi kaler biru kat rumah kita tu awak yang punya ke? dah hampir 5 hari berendam. basuhnya belum jugak. Dafi dah bising kata baju tu dah naik berbau." ujar Halim memecah kesunyian.

Mulut Dafi melopong..dan mata Amir semakin membulat dengan tangan dikepal lebih keras.


...gua mandi dulu ar.kang gua sambung

7 ulasan:

kekunang berkata...

kuajja...penat aku baca panjang2...cite tak abes! grrrr....

Unknown berkata...

haha.

serasi tak berapa nak serasi jugaklah.

saudagar gaRAM.. berkata...

kunang: tu bersiri..gila lu,cite dok studio bertahun,masa lepas nak muatkan dalam satu entri..

juno: telepati wujud woooo

Ozgur Cek berkata...

serasi pala otak dia...hahaha

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

تاج للخدمات المنزلية berkata...

خدمات شركة ركن الامثل بالمنطقة الشرقيه 0502644550 وتقديم كافة الخدمات المنزلية

شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة تسليك مجارى بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالطائف
شركة الصفرات للتنظيف بالرياض

تاج للخدمات المنزلية berkata...

شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالاحساء
شركة مكافحة حشرات براس تنوره
شركة رش دفان بالدمام