04 Mei 2008

BauHaus..Hose..Haus..House.

gua,baru kuar bilik air..sorang mamat layan cite House..
yang doktor2 tu..bedah sana..bedah sini..
mamat tu tgk penuh tekun..
mata bulat..
mulut lopong..

seolah olah pesakit tu member dia..yang perlu si House tu selamatkan..

FOREMAN : check jantung dia..pas dia jatuh motor tu jantung dia cam tak berapa nak btol..gua cadangkan kita wat test ABC dengan DEF..tengok kot mamat ni amek dadah dan lakukan ntah apa pembedahan yang patut.

CAMERON : tak,kita kena tgk kalo otot dia yang bermasalah..pas dia jatuh motor,bahagian lutut dia cam haram..kalo dia amek dadah pon,patut kita dapat kesan masa kita wat test MNO dulu..tapi kuar result dia clean..

CHASE : gua rasa masalah dia kat otak dia ar..otak dia tak cukup tekanan agaknya masa dia naik motor tu..kawan dia kata helmet dia pakai terlalu ketat..masa nak buka pon payah.gua rasa otak dia mengalami kekurangan darah yang dipam ntah jadah apa lagi ntah..

HOUSE : ok..teruskan jelah bergaduh..gua nak tido.dah selesai kejut gua..Ok?






antara perbualan lebih kurang watak dalam tibi 29 inci tu..gua layankan je sambil nak pakai baju..tetiba member gua yang bernama RODRIGUEZ tu bersuara..

RODRIGUEZ : hebat siot mamat2 doktor ni..orang tu sakit jatuh motor je diorang dapat tau macam2 dah..kagum siot..gua ingat,kalo gua ar,silap2 mamat tu dah bungkus pon gua dok pikir dia sakit apa..kagum siot gua.

GUA : apa lu nak kagum? basic je benda tu..tapi gua rasa semua salah..baik dari Chase,Cameron,ataupun Foreman..semua salah ar..

RODRIGUEZ : mana lu tau salah?

GUA : senang je..lu tengok,diorang semua cari masalah yg datang selepas accident kan?semua diorang anggap masalahnya datang selepas mamat tu accident..gua rasa,maybe diorang kena tgk apa jadi sebelum mamat tu naik motor..maybe 2 hari,atau 2 minggu sebelum tu..

RODRIGUEZ : ah,lu memandai je..lu bukan amek medik pon

GUA : kawan gua amek medic beb..kat AUSTRALIA lagi..(promot sket kawan ni..bagi komen panjang sket ya...hahahahaaaaa.....)





35-40 minit kendian..

RODRIGUEZ : waaaaa....lu hebatlah garam..memang betul ar.masalah mamat tu memang dah datang dari 2 minggu sebelum dia accident.cuma dia rahsiakan je..

GUA : biasalah..kawan gua amek medic.kan gua dah kata..sedikit sebanyak dapat jugak ilmu dia tu..


pastu datang plak kawan gua yang sorang lagi bernama ESTEBAN..


ESTEBAN : korang layan cite apa ni beb?

RODRIGUEZ : House beb..best layan episod ni..mamat tu jatuh motor..punya gila semua cari masalah dia..payah tak ingat dunia..

ESTEBAN : ooooooo....episod yang ni..gua dah tengok dah yang ni petang tadi..gua layan dengan gaRAM..

RODRIGUEZ : WHATTTTTTT?????????sial lu gaRAM..mati lu..tunjuk pandai depan gua..

GUA : lu ni kacau daun btol ar ESTEBAN...baru gua nak kembang idung kejap..

8 ulasan:

King berkata...

motor mamat yg accident tu gua yg repair ms lps jmpa Cameron aritu..

ps: gua lyn Scrub klu nk tgk citer doktor2 ni. paling hampeh citer ape tu.. ala.. ada doktor pompuan cine x cun tu...

A t i Q a h berkata...

uu..channel mana kamu tengok tu?

Yana Ismail berkata...

House tu best. Pandai, tapi mulut dia mak aih. Takde insurans:p

kamar hati berkata...

hahahhaha hihihiih huhuhuhu....sempat g mengena kawan eek...

suka tgk grey anatomy...cam real je...hihiihih...padahal lakonan semata2...

tasekM berkata...

ha ha ha... aku pun layan house...

lawatan pertama

NuRaNi HaZa berkata...

wah2..kawan die kat australia tu dpt nama!ces,kamu melupakan ku! (hehhee..nak gak nama sket,kalau nak puji budak medic, biar puji semua,jgn puji sorg kat oz tu je..)
HOUSE best ke?best la gak.tp kekadang super ngarut.x rasa ke?iyela?rare diseases sume kat HOUSE.Grey's anatomy lagi la hampeh.Gossip sana sini.pening kalau keje dlm environment tu!Scrub cun sket.less stress.tu baru medicine...hehehhehe
saya layan Shortland St.tu cite doktor2 gak..sapa mahu join? =p

hEr namE is diEla berkata...

haha!
adeh.. boleh tahan jugak la.. :)

saudagar gaRAM.. berkata...

king..

tu grey anatomy kot..

atiqah..

ntah,member gua tu umah dia ada astro..sebab tu gua ngaku member..hahahahaaa...

princess..

bukan takde insurans..dah expired rasanya..

kamar hati..

gua layankan je cite apa pun..remote kat tangan orang lain..

tasik merah..

..kita serupa..
..kita serupa..
(kata HEADWINDS)

nurani haza..

gua tak lupakan lu beb..
masakan gua lupa pada sobat pertama online gua nih...bila nak hapdet?hahahahaaa...

diela..

bole tahan?
memang..gua je tak bole nak tahan kantoi...siot btol.