18 April 2011

WOODSTOCK 1969

WHITE LAKE,NEW YORK, 1969 ,
WOODSTOCK FESTIVAL


Gua bagi settle segala urusan dengan pantas..tak senang hati..bukan senang nak dapat tengok konsert free camni.siap ada Metallica lagi bai..jangan memain bai..urusan yang ni esok lusa pon boleh gua bagi setelkan..

selesai urusan gua,gua cebok terus..sarung balik seluar..dressing skali pandang dah macam hippies..ntah apa punya gaya gua jadi harini..

woodstock punya pasal..

kuar dari toilet,terus gua terjah berlari ke area pentas..lu jangan memain,beb..walau konsert percuma ni 3 hari,tapi kalo lu terlepas tengok Metallica perform,takde guna..biarlah dia buat sampai setahun pon,kalo takde Metallica,haram gua nak pegi..ptuiiihh..

sayup2 gua dengar suara HETFIELD dok menyanyi..YEAHHHHH....tu je dapat gua dengar.dapat juga gua dengar petikan HAMMETT main solo.tengah lagu HARVESTER OF SORROW..

adrenalin gua pumping kemain laju..macma nak pecah jantung gua berlari..dengar je mana boleh jadi..dah alang alang kena tengok..
mana cukup halwa telinga je..

sempat gua nampak ada mamat mat saleh dok berbogel tepi jalan..mabuk agaknya.hippies sket sket sudahlah..ingat Tuhan jugaklah walau hippies pon..nak gua tarbiahkan,jap lagilah..Metallica tengah perform..

gua lari..
gua lari..
gua lari..


sampai pentas..skali Metallica dah abes perform..gua berdiri tercegat tengok mamat Metallica angkat tangan buat tanda peace..sambil kata YEAHHHH..then selamba je turun pentas..

lutut gua rasa nak tercabut..cilake..penat gua berlari..terlepas jugak..memang kecewa..dah takde guna dah rasa 3 hari WOODSTOCK ni..Metallica beb..

sorang brader datang dekat dengan gua..maybe dia dapat hidu gua punya sense of kecewa..




NASIR : alahai..lu terlepas ke bro?silaplah kalo camtu..takpe,jap lagi luka lu terubat..pasal band lepas ni pon bleh tahan dia punya hebat beb..



gua senyum tawar..gua tau brader tu saje nak sedapkan hati gua..atas semangat peace,gua tak jadi tampar brader tu.gua beranikan diri tanya brader tu..

GUA : lepas ni band apa plak?


brader tu jawab dengan senyum lebar..bangga betul dia.maybe dia rasa jawapan dia akan buat gua sejuk hati dan gembira..

NASIR : S CLUB 7,bro..



spontan kaki kanan gua selangkah ke belakang,kaki kiri stay..pasang kekuda..gua ready nak bagi sekali sepak kat belakang tengkuk dia..orang jenis macam ni memang patut dapat kat belakang tengkuk skali..




KRINGGGGGG..bunyi jam,gua terjaga..
sape pandai tapsir mimpi?

1 ulasan:

aboyandnick berkata...

http://dapurbujang-aboyandnick.blogspot.com/2011/04/chocolate-mud-cake.html
kami perlukan support untuk blog baru kami ini... harap bantuan anda semua... terima kasih dan cubalah hidangan ini... terima kasih pinjamkan ruang anda...