27 September 2011

minggu lepas adalah minggu gua istiharkan malas nak buat keja sementara nak tunggu berambus dari opis gua..semua keja yang gua handle dalam proses handing over kepada bakal pengganti gua. jadi cukup banyak masa gua terluang untuk gua buat macam macam..

main game,download movie,dan menonton movie misalnya..

tapi bukan itu yang gua nak cerita. dalam gua lapang dari tugasan opis,gua jadi bizi pula dengan tugasan lain. kemaskini segala status dan segala mak nenek dalam twitter, fb dan segala jadah benda social networking gua..biasa gua buat endah tak endah (kononnya).manalah tau kot employer baru gua nak add nanti,iye dak?

nak dijadikan cerita,masa gua dok tengah belek belek fb ni,kuar gambor satu awek cun kat home fb tu. bukan cun sebenarnya, more to familiar. awek keja cawangan bank tempat gua amek duit gaji tiap tiap bulan. yang jadi mushkil pada gua,bila plak awek ni add gua?awek ni ada hati kat gua ke agaknya? atau lebih misteri lagi,bila gua add minah ni? adakah gua minat minah ni dalam luar sedar gua?

persoalan gua jadi samar samar bila nampak gambor awek ni dengan laki dia. laki dia gua nampak muka macam gua penah jumpa somewhere. dari status samar samar tu,gua bagi up sket kepada status jelas bila gua tengok nama laki dia..member sekatil gua masa zaman gua sekolah asrama dulu. dah berbini dah mamat tu.

terus gua teringat satu kes zaman skolah gua..



Asrama Sekolah Gua-1997-

zaman duduk sekolah asrama ni,memang tak penah dapat lari dari masalah hilang..hilang makanan,hilang komik,hilang walkman..tapi paling cilake adalah hilang selipar. kekadang bila asyik hilang je selipar,bapak gua siap tanya kot bebudak sekolah gua makan selipar..

gua sendiri pon ada beberapa kali berkaki ayam dari surau sampai ke asrama,dari dewan makan ke asrama,dari padang ke asrama..dibuatnya nampak dek mak bapak awek kat sekolah gua kang,memang jatuhlah saham. tanam jelah niat gua nak berkapel simpan untuk lain tahun. mamat katil atas gua jarang pulak gua nampak berkaki ayam. mungkin mamat ni ada ilmu yang dia amalkan. mau jugak gua belajar. mana nak macho kalo asyik jalan kemana mana berkaki ayam.

bila gua tanya mamat ni,nak mintak dia turunkan ilmu dia,selamba je mamat tu amek selipar dia dan dia suruh gua peratikan elok elok..gua tengok kat belakang selipar dia,dia ada buat satu potong kecik huruf V. sebagai penanda kepada selipar dia kononnya. so,mamat lain yang nampak dan nak rembat pikir dua tiga kali.

hujah yang mamat ni bagi,nanti seganlah orang nak rembat pasal dah terang terang orang nampak dan tau selipar tu bukan milik mereka. dan memudahkan dia sendiri nak claim yang selipar tu dia yang punya. gua senyum. ada benarnya jugak hujah mamat tu.

gua capai pisau lipat,gua capai selipar gua. selipar jepun. yang kanan jenama tat seng.yang kiri jenama soffian. dan gua toreh macam yang mamat tu arahkan. satu bentuk v kecik pada hujung selipar. gua senyum. hati pon berkobar kobar. lepas ni gua takkan berkaki ayam lagi. lepas ni kalo gua ngorat awek form 1 mesti boleh dapat senang senang je..perghh....



hujung minggu tu, masa bapa gua nak datang,gua pesan kat bapak gua. mintak bapak gua belikan selipar jepun..LAGI SEKALI..cilake,tak menjadi.


ps : kepada bakal pengganti gua kat opis gua nanti, have fun figuring where my files are. take it as a puzzle. me,myself always have trouble figuring where is each files. and if u found something that is not related to work in there,i promise u.it wasnt mine..kah kah kah...

3 ulasan:

Unknown berkata...

Meh singgah blog baru gua..
http://kimie-blog.blogspot.com
jgn lupa follow uhuhuhuhu!!!~

aljambz berkata...

sabarlah garam. hidup ini kadang-kala kejam. tapi tu kan memeori lama lu. mesti indah bila dikenang semula ye dak.

saudagar gaRAM.. berkata...

jambz: abes selipar gua tu,camne? kahkah kah

kimie:lu pindah lagi ke apa?