05 April 2010

ORANG BAIK,TUHAN TOLONG..

Orang selalu cakap kat gua,orang baik,Tuhan akan tolong..yang tu gua yakin.
maunya tidak..sampai hari ni dengan bantuan Dia jugak gua masih lagi bertahan hidup dalam planet bumi ni..

planet nilah yang paling ramai manusia mati beb..itu pun kalo lu tak tau.dalam sehari je ntah berapa ribu kot orang mati..

harap harap masa gua blom sampai.


berbalik pada kisah orang baik..(baca:gua)

awal awal bulan dah jadi memang lumrah semua lelaki suku umur macam gua kekeringan poket..sumpah gua kering gila.
gua pegi keja berbekal duit merah sekeping je..

bukan untuk gua..
untuk keta je..

gua?gogok air sejuk jadilah..

pas keta dapat gogok air shell perasa ijau,gua pecut pegi keja..apa jadah kat simpang TTDI tu bleh plak jamned..gua amek tindakan bijak,gua nak amek u-turn kat depan sana..tak payah tunggu traffic light..

lepas gua buat u-turn sedas,gua sampai simpang hala ke FEDERAL dgn NKVE..selamba gua hala ke FEDERAL..ntah mana datang satu WIRA AEROBACK jahat bleh pancung depan gua..demi mengelakkan keta gua dapat satu tanda pangkat sarjan,gua tarik stereng ke kiri..

jadah..gua kena masuk NKVE..
sial btol..

apa gua nak bayar kat minah tol ni kang?gua usha awek tu..

gua cakap gua takde duit nak bayar tol..ni gua masuk pasal ada keta dah buat palat kat gua..nak cite camne pon,gua memang tak mampu bayar dah..gua cuma ada kad saman UiTM je dalam poket..itu pon kalo dia ndak.

dia soh gua amek jugak tiket dan cuba pujuk brader kat tolkeluar nanti..

gua akur..

sampai tol keluar,gua buat muka manja kat brader tu..kot2 dia cair kat senyum gua..

gua cite yang gua takde sen langsung..jangan kata singgit dua kupang,kalo ada lima kupang pon dah kira bertuah masa tu..

brader tu tunjuk jalan camne nak patah balik..


dia kata nak patah balik kena bayar tol 5 kupang lagi..



jadah..gua nak bayar guna apa?rasa kalo stokin gua ni gadai pon dapat 3 kupang je..

brader tu senyum..dia serah duit singgit kat gua..katanya buat tambang tol nanti kang nak patah balik..








amacam?lu lalu tol kena bayar,gua plak diberi duit untuk lalu tol diorang..gua rasa macam menteri plak dah..

ps: kepada brader tu yang nama KAHAR kalo tak silap gua,nanti kalo jumpa gua belanja lu makan nasi ayam..

5 ulasan:

pech berkata...

haha..budi baik, kecik mana mesti dapat ganjaran

Bunga Binti Nordin berkata...

conclusion :
abg tol tu mmg baik..
awak baik? erm.. i kena pikir dua tiga kali dulu..
:P


P/s : guess what?

kekunang berkata...

abg kahar itu sgt baik..!!!

Yazid Husain berkata...

buat jahat jangan sekali

fndrocka berkata...

simple thing does matter rite?