26 Mac 2008

EKSPRESS RAKYAT!!!!!!!!!!

"ekspress..ekspress..
ekspress rakyat..

ooooo...ooooo..ooooo...

membawa daku..
keliling ke tanahairku..
berbagai bagai yang boleh kita lihat.."

ekspress rakyat,m.masir..


teringat kisah lama..


masa gua naik ekspress rakyat..
dari johor bahru sampai seremban..

lama..8 jam..
penat memang penat..tp puas.pasal yg naik keretapi ni semuanya kebanyakan peramah..
termasuklah gua sendirik..

hahaha...

tang tu gua tak tipu..



first time naik train..kelam kabut.
kena tgk gerabak..kena tgk seat..takut kang salah seat..

dalam train tu,2 minah berebut nak duduk sebelah gua..
takpe,gua tak salahkan mereka.
bukan senang nak dok sebelah gua..

hahahahahahaaaa...

mereka sampai bertumbuk nak berebut tempat..nak sangat duduk sebelah aku..



....ok.itu tipu.



bukan nak cerita pasal dua minah tu..tu maybe lain kali..

kelemahan gua bila naik pengangkutan awam adalah..gua tido..slalu jek..
train baru jalan 30 minit..mata gua dah berat...


dan..

dan..


zzzzzzzzzzzzzz....



gua terjaga masa ada pengumuman..dah nak sampai seremban..
gua kelam kabut bangun..
dah nak sampai..
adoiiiiii...

matilah gua kalo terlepas..
dalam kelam kabut tu,gua carik loceng..

kalo tak tekan loceng,mana dia nak berenti kan????


minah yg menang berebut tempat sebelah gua tanya..





minah cun tu :abang nak cari apa ni bang?

aku :nak cari loceng,kang driver tu tak tau nak drop gua kat mana..

minah cun :hik hik hik..abang ni lawaklah..ni kan train.bukan bas.mana ada loceng..tulah.tido lama2 lagi.



OH YA....Aku naik train.mana ad loceng.
ADOIIIIII..jatuh saham aku depan awek cun tu..





"ada dara manis,sedang menjemur kain.
anak kecil di atas kerbau,melambai lambai"

ekspress rakyat,m.nasir

6 ulasan:

achik berkata...

hahaha.. ;)

NuRaNi HaZa berkata...

apekah???
melepas nak berborak ngan awek cun sebelah tu.wasted!
(aku ingat experience aku dari sekolah naik train balik umah.xbest ar.dah la lambat sampai.baik naik bus kat larkin tu.super laju.hohohoho)

ade ke plak tido?nasib baik awek cun tu bukan aku.kalu aku, dah lame buat onar sebelah ko.buat2 tertumpah air kat atas matamu yg berat tuh.biar basah baju.pastu tak slesa nak tido.muaahahhaha...
amaran kerajaan:tidor di dlm kenderaan awam boleh membahyakan kesihatan.tengok bukti.hp anda ilang
tp nasib baik ilang.
leh ko buat sajak hp ilang tu.best wo bace.sume -ng kat blakang die,except yg satu tu:
henpon gua ilang..
cukup bulan sambar lain..
-------------------------
mungkin boleh diubah mengikut sukatan -ng,like:
henpon gua ilang,
cukup bulan order baru dari kilang...
hehehehe (kilang ke klang?ngehngehngeh)

wah2,hp baru tu 3g.leh kite ber3g-3g ian nanti.eh wait.beli ar smartphone.up sket babe.ade gps.kalu ko sesat,leh jumpe jalan pulang.

opsi, komen aku same panjang ngan entri ko.best pulak ngomen kali nih.

saudagar gaRAM.. berkata...

NURANI : WASTED????
ya tak ya jugak..melepaslah dia..kesian awek cun tu..melepas nak borak dgn mamat tu..


maaf ya cik awek cun..lain kali saya tak tido lagi..

PERINGATAN :jangan tido sebelah cik Nurani jika tak mahu anda basah..hahahaaa..keep that in mind.

jika nak naik train,jangan fikir masa beb..enjoy the ride..





sepatutnya penamat sajak hp ilang adalah begini..

"henpon gua ilang,
cukup bulan sambar lain..."

thats why takde continuity dgn "ng" yg lain..

aku plak pg tambah last minute..
rosak..rosak..

NuRaNi HaZa berkata...

ooo...betul2.naik train is time to treasure-enjoy the moment and scenary!

hahahhaha.basah hanya kepada sesiapa yg menutup matanya.nak2 kalau terlentuk kepala kat bahu kita,amboi...lagilah nak kena basah dan belasah =p

kesimpulan yg betul:
jika menaiki train,duduk di sebelah cik nurani haza,
silalah berborak dgnnnya,
sambil menikmati pemandangan di luar sana,
usah dipedulikan masa berjela.

hello2, wasted u la xdpt ckp ngan awek cun tu,die xrugi pape eh =p

saudagar gaRAM.. berkata...

laaaaa....

awek tulah rugi..
gua ok je..



hahahahahaaa...

tak terkilan pon gua tido..

saudagar gaRAM.. berkata...

duduk sebelah cik nurani?

errrr....jangan ngorat gua ya.

gua segan..
hahahahhaa...