30 Mac 2008

PROFESSIONALLISM

Bila lu kerja kat HOME OFFICE,satu benda yang TAK BESTNYA adalah lu kena melayan karenah ORANG SELAIN dari opis..

contohnya...

brader salesman 1 : bang,saya arini datang dengan niat nak kongsi barang ni dengan abang..barang baik ni,bang..bukan senang nak saya jual bang.barang ni datang dari USA ni bang..dijamin berkualiti..

atau..

amoi salesgirl 2 : abang,i datang sini bawak ploduk(produk) pencuci muka..baik untuk perempuan.untuk lelaki pon boleh jugak ya bang..boleh kasi ilang itu semua kesan jelawat(jerawat) punya..kalo abang kasi pakai ini ploduk(produk) musti abang punya amoi manyak syok sama abang tau..

atau..

benggali karpet 3 : allow,inchi..saya datang jauh juga..kasi mau tunjuk ini karpet..satu kali bayar kalu boleh..3 kali bayar juga boleh..12 kali bayar juga tara papa..inchi mau angkat ini karpet??






dan buat kesekian kalinya..

aku terpaksa jawab..

MAAF YA BANG..SAYA KERJA SINI.
INI OPIS,BUKAN RUMAH..


dan bila gua dah naik angin....
gua lipat kaki seluar setinggi boleh..buka dua atau tiga kancing baju..sengsenag lengan baju gua..dan..



MAAF YA MAS,MAK INCIK SAYA NGGAK ADA DIRUMAH..PAGI PAGI LAGI SUDAH PAMITAN PERGI KE OPIS..SAYA CUMA TUKANG KEBUN AJA..

Tiada ulasan: