14 Jun 2011

LU PENAH DRIVETHRU?

Automatik kaki kanan gua tekan pedal brek..pantas. Nasib baik tak langgar keta depan. Kalo terlanggar mau kena ratus ratus juga duit gua terbang lagi. Bau hangit tayar bergesel dengan jalan memang lain macam dia punya efek. Mata semua brader brader dan juga awek yang sama tengah beratur kat kaunter tu spontan toleh gua. Kalo bau je tak cukup, bunyi pon ada untuk meneman bau hangit tadi. Debor gua rasa dah lain macam.

Gua sempat juga perasan ada beberapa mata dan kepala menoleh pada gua. Gua syak dalam otak mereka dok kata gua tak pandai bawak kereta. Aaaaahhhh..diorang bukan tau. Lepas gua tukar minyak hitam dengan air filter kereta gua ni, dia dah jadi lain macam sket. Bawak 80 kmj dah rasa macam bawak 80 kmj. Dulu bawak 80 kmj rasa macam bawak 40 kmj je. Dasattt..

Gua toleh depan..tengok ada lagi dalam 5 atau 6 kereta dok depan gua sebelum gua boleh sampai kaunter. ramai plak dok sibuk nak drivethru arini. Semua selera sama macam gua. Siap kat depan tu gua nampak ada pakcik siap pakai serban. Gua ingat pakcik serban tak layan mekdi. Nyata gua ketinggalan. Gua tertipu rupanya.

Yang tengah buat pesanankat depan tu pon satu hal..tak siap siap lagi..lain kali,kalo nak drive thru tu tengok menu dari rumahlah baru bagus, senang..cepat keja dia,cepat orang lain jugak. Ini dah kat kaunter baru nak sibuk pilih nak beger apa,nak kentang apa,nak air apa..susahhhh...orang belakang maki dah berbakul bakul agaknya. Nasib baik belakang dia pakcik serban, jadi gua syakkurang sket makinya.

Demi mengelakkan gua buat dosa kering memaki orang depan, gua seluk tangan dalam poket. Kuarkan kotak rokok. Sebatang rokok maboro gua selit kat bibir mungil gua. Yelah,bila dah tengah merokok,susah sket nak memaki orang, iye dak? Gua capai lighter dan dengan penuh bergaya rokok kat muncung gua dinyalakan. Fuuuuuuhhhh...inilah nikmat sebenar. pulak lagi radio keta gua tengah lagu Kejorakubersatu..lagi ngam..

Tiba tiba entah dari mana datang satu kereta luar negara kaler ungu selit serong dengan pantas depan gua. Sempat juga gua terkejut sambil maki satu dua das. Dia punya kereta, siap ada gambar naga,ada gambar api. Cilake sungguh perangai pemandu ni. Kereta dah ar macam pengaruh cite Hollywood siap makeup ada naga, ada api bagai..oooohh..mungkin juga pengaruh filem melayu juga. Peminat anak usop aslam agaknya. Nasib baik gua penyabor harini..lapor punya pasal,gua biarkan. Lain kali agak gua bagi je isyarat tangan..

Makin lama,makin dekat gua dengan kaunter. Kat depan sekarang cuma tinggal keta ungu gambar naga api je dah. Tak lama lagi gua punya turn. Gua dah mula berkira kira menu untuk makan tengahari gua. Apa benda gua nak order. Setelah gua timbang timbang duit dalam dompet, gua amek keputusan tengahari ni gua makan beger dengan eskrim.

lepas keta brader naga belah, gua tekan pedal minyak..kereta gua meluncur 7 kaki kehadapan. Gua lemparkan senyum paling manis tanda mesra kepada cashier. Maklumlah,kalo gua buat baik, mana tau kot dia bagi nombor telefon ke,hape ke..iye dak???



GUA  :  kak,bagi Bik Mek satu set besor,dengan air dia amek air Melo ya. pastu amek satu lagi eskrim cawan tu. Yang hadiah cawan kaca tu mintak hok kaler hijau ye kak. Terima kasiiiiiihhhhhh..

kata gua penuh berhemah...walau akak cashier tu lopong masa dengar gua cakap, tapi lepas tu gua sempat perasan dia lemparkan satu senyum manis untuk gua..


AKAK CASHIER :  hehehehee....boleeeeehhhhh..boleh sesangat. ni amek tiket ni, nanti sampai tol depan tu boleh tuntut ya. Bayor pon kat sana skali nanti..heheheeee...

gua capai tiket transit dengan tangan kanan sambil gua sedekahkan senyuman paling manis untuk akak cashier tu..




ok,tugas gua bagi akak cashier tol tu senyum dah berjaya..harap harap kawan dia kat tol depan sana kang bagi gua diskaun..

7 ulasan:

fawwaz zayya berkata...

shilake.. aku betul2 ingat citer gi drive thru!!!..

Ries Lee berkata...

menyesatkan sungguh cerita ni! hahaha!

YuYun@HanleeYun a.k.a KuLaT_NaKaL berkata...

cet!!! kena lagi!

Ungu berkata...

jimbit!

entri memperdayakan.

kurang stress duniawi baca ni.

saudagar gaRAM.. berkata...

fawwaz:
kira cite ni berjaya..

ries lee:
sila pulang ke pangkal jalan..

yuyun:
ah lu..mudah sangat dikenakan..

ungu:
weiii..jimbit tu apa wei?

h A n Y S berkata...

cit! terkono den! arghh!

XD

saudagar gaRAM.. berkata...

hanys : lu memang..hahaha