30 Mac 2008

KASUT SEKOLAH PANDAI MEMBACA?

masa gua sekolah asrama dulu..

Baharum memang..pemalas nak cuci kasut sekolah..
selagi belom hari ahad tengahari,selagi tu dia tak kelam kabut..

qadha tido dulu katanya..
ilangkan penat dulu katanya..
layan carta era dulu katanya..
layan mtv dulu katanya..
layan ntah apa lagi yang boleh dilayan ntah..

tengahari ahad nanti,
barulaaaahhhh sibuk berus dicari..
kasut kelabu kusam tu dia cuci..
sental sket sana dan sini..
sket lebih kurang dah jadi..
siap basuh pon matahari takde lagi..



tiba jam 2 pagi..


baharum : beb,kasut gua tak kering lagi..lu ada kasut lebih?

aku : tak payah ngada..dulu lu kata kaki gua cagu.ada sanggup ke nak kongsi?

baharum : abis camne ni beb?

aku : tak kering lagi ya?lu masukkan paper kat dalam kasut lu.letak bawah kipas..sempat kering esok pagi kot..

baharum : paper?yang baca ke atau yang buat kesat tu?

aku : yang bacalah beb..yang kesat tak bleh..

baharum : ok.ada 3 ni..MITELO, ada URTUSAN dan ada SETAR..

aku : apa tu???

baharum : PAPER lah..nak guna yang mana?

aku : alaaa..lu letak yang mana pon sama je..kasut lu dengan lu sama jelah..

baharum : stailo??

aku : bukan..lembab.paper tu nak masukkan dalam dia.bukan kasut lu nak buat baca..

baharum : kasut gua pegi sekolah,beb?

aku : dia dok bawah meja..tak dengor apa cikgu cakap..apa macam nak pandai beb?





notakaki : kasut gua kaler itam dulu..tak payah susah susah..hahahahaaa

4 ulasan:

Masy berkata...

hahaha ape laa baharum ni :D

alifmimnunha berkata...

wuah. saudagar punya garam ni boleh dikomersilkanlah. he :p

nieja berkata...

haha..ngok ngek snguh ur frend tu..

saudagar gaRAM.. berkata...

masy:
baharum memang camtu..untung dia ada aku sebagai kawan..

alif mim nun ha:
komersil??
jangan lu jual kat pasar gelap sudahlah..
hahahahaaaa....

cikgu ros :sekarang Pak Abu pula baca ya..
Pak Abu :alif..mim..nun..ha.

errr.....korand sebutlah ya..
hahahahaaaa

nieja:
apa nak buat,aku punya kawan memang kebanyakan jenis camni..

or cuma orang camni je nak berkawan dgn aku ya??

hmmmmmm.....