27 Mac 2008

Wong JOWO....

WONG..

dah jadi jiran gua..
sejak 18 tahun lalu..

dan gua jadi jiran Wong..
semenjak dari 18 tahun lalu..

sama sama pegi sekolah..
mengayuh basikal Mountain bike..

sama sama pegi tuisyen..
mengayuh basikal Mountain bike..

sama sama main bola..
juga naik basikal Mountain bike..


WONG..

dah 18 tahun jadik jiran gua..
dah 23 tahun jadik warga MALAYSIA..
dan dah 23 tahun tinggal di JOHOR..

tempat paling jauh WONG penah pegi..
adalah SINGAPORE..





AKU :Wong,wa ada kawan dok KELANTAN..dia cina jugak..macam lu.

WONG :gua ada kawan jugak.dok sini juga..muka ada selupa sama lu tau..nama pon ada selupa sama lu..opsss.haiya..itu memang lu..hahahaaa..

AKU :Wong,wa punya kawan..dok KELANTAN..cina.tapi bila dia cakap KELANTAN,tak macam orang Cina dah..macam orang KELANTAN cakap tau..

WONG :sooo?

AKU : Kawan wa plak kan,dok PERAK..pon Cina..dia cakap PERAK..sama cam Melayu cakap wooo..lu duduk sini JOHOR dah berapa lama?

WONG : sini duduk sudah ada dalam tahun 90 wa ingat..apa pasat?



patut ke gua jawab?gua cuba selami hati gelap WONG yang belom dapat hidayah..nanti dapatlah kot..supaya dia tak lagi minum air cap kepala rimau..
perlu ke gua sampaikan apa yang gua tengah fikirkan ni?
gua tanak dia kecik ati..
gua tanak dia terasa hati plak nanti..


AKU : Lu duduk sini dah 18 tahun..lu dah ada kat JOHOR sepanjang hayat luBila lu nak pandai cakap JAWA??



WONG :CHIT......wa cuma tau WES MANGAN..dan wa tatak paham itu apa maksud..








nota kaki : WONG bukan WONG JOWO..WONG adalah WONG CINO..

Tiada ulasan: