24 Jun 2009

IF I'M GOING DOWN, I'M BRINGING SOMEONE ALONG..

Kadang kadang masa lu tengah buat keja,adalah sukar mau tumpukan perhatian pada apa yang berlaku kat keliling..normallah tu.sepenuh perhatian lu akan tertumpu pada kerja yang sedang lu lakukan..

gua tak pernah salahkan lu bila lu khusyu sangat buat apa yang lu buat..

pasal apa?
pasal gua pon sama..jadi gua paham.

penah ada skali masa dah dekat dengan submission,semua bebudak studio gua dok sibuk siapkan keja diorang..untuk memastikan fikiran sentiasa segar sambil dok hadap skrin komputer,lu perlu berinteraksi dengan persekitaran dan surrounding lu juga.

barulah lu kekal segar dan tak mengantuk..

tak gitu?
at least gua rasa camtu..





GUA : wei..pukul berapa kena submit? lu dah siap ke? buat berapa elevation? section dah render dah? format dia camne? alahai,ni dah rasa macam tak sempatlah plak..ni pon dah main buat je bagi siap dulu. camne ni? lu dah hantar print dah ke?

MINAH : ..........

GUA : wei,dengar tak?

MINAH : .........



sambil mulut gua membebel tanya macam macam soalan kat minah tu,mata gua masih melekat kat skrin dan tangan gua pon dok sibuk dengan keyboard dan mouse..gua sempat perasan yang SAM dan awek dia FRIDA dok tersengih2 kambing pandang gua..

kenapa ntah..maybe gua hensem terlebih kot pagi tu..




GUA : wei minah..lu dengar tak apa gua cakap dari tadi ni?penat doh cakap sorang..

MINAH : .......


ni memang buat gua tak bleh sabar..gua bangun,kalo masa ni ada mamat mana cari pasal dengan gua,memang gua hentak je tengkorak dia dengan tukul besi..

tangan digenggam kemas..
mata merah menyala..
otot2 dah kembang..
dah macam HULK plak gua masa tu..

gua pandang ke tempat duduk si MINAH..

tetiba hati gua sejuk..marah gua terus terubat.terus padam api marah tu..
terus gua ampunkan si MINAH dengan serta merta..
tanpa gua perlu ngamuk..





kerusi tu KOSONG!!!!!



memang cilakak sungguh.
masa tu juga gua sempat dengar pecah tawa dari FRIDA dan SAM..

dan memang gua sentiasa ada jawapan bila berlaku benda memalukan camni..


tangan gua senyap2 mencapai telefon,alahai..
batt pun dah abes..takpe.
tak penting..
pelan pelan telefon gua letak kat telinga..

dan penuh yakin..



GUA : wei minah..ko dengar tak apa gua cakap ni?apesal dari tadi senyap je ni? penat dok cakap dah ni..kredit tak banyak ni..say something..




tawa FRIDA dan SAM terhenti..
alah..bukan FRIDA dengan SAM nampak pon gua dari tadi..diorang duduk kat sebelah tempat FRIDA..

terselamat maruah gua

9 ulasan:

ZARA 札拉 berkata...

hahahaha~

lu memang terer la Garam!

gua pun selalu camtu gak..kalau tersalah sapa orang, gua pura2 cam telefon atau tersalah sebut nama orang~

Heidi Shafiq berkata...

naseb baik lu terer control macho..
hahaha..
malu syial mcm tu.. kelepek!

Bunga Nordin berkata...

bukan kelepek la..
ketepek! kena kat muka..

syg...
u mmg hampeh kan.
taknak ngaku...
takut malu ar tuh.

cet!

fadlismile berkata...

garam lame x jumpe ko.. bile ko nak abih blajo?.. haha biasela tu.. ko dah tua.. mmg slalu ckp sensorang mcm tu.. hehe

KhairunNadiah berkata...

hahahahahaha...lawak2!!!!!
cte neh copyrite x???haha..

saudagar gaRAM.. berkata...

zara:
lu buat gitu?
good student..
hahahahaha....
tak sia sia gua ajar.

heidi:
gua belajo dari pengalaman beb.

bunga:
gila nak ngaku..segan ar..
ilang hensem ni kang..

fadlismile:
ceittt..bukan tua beb.matang..
lain tuuuuu...

khairunnadiah:
tak..tapi kena bayar royalti.
hahahahaaa...

Renzo berkata...

Classic tul teknik ko ni, mmg ma c leh guna ^^

saudagar gaRAM.. berkata...

RENZO,
nak guna?guna ar..
sebelum gua daptar n amek royalti..

durakhyar berkata...

kelako2..
nie ambik archi la nie..
ada elevation..render n so on..
^_^