21 Mac 2011

IRONI

beberapa minggu lepas,gua dok melayan brader COSTA jalan jalan amek angin malam sekitar Shah Alam..nak balik rumah pon gua blom ada bini..COSTA?dia malam ni kena tido luar kot..sebab tu ajak gua jalan jalan..

hahahaaaa....

dah dekat pukul 12 malam..gua rasa macam ada baik gua balik rumah tido..tapi si COSTA ni jenis tunggu bulan berjanggut baru reti nak tutup mata..jenis mamat produktif camni kalo ada dalam 15 orang,maju negara kita ni..

dok jalan sampai seksyen 9 tu,COSTA dahaga..singgahlah kami berdua tanpa gadis menemani nak beli air kat kedai yang macam seben E kat area tu..jenis buka 24 jam.

COSTA belia air..ntah air apa dia beli gua tak amek pusing sangat.gua lebih berminat nampak satu kotak kat depan kedai tu.kotak untuk sape yang nak donate buku terpakai..

donate..perghhh...gua jadi terliur.
gua ingat sape nak donate,bleh donate..dan sape nak plak bleh amek je pasal buku tu donation..

tapi gua silap..jadi gua kecewa..


dalamkecewa tu gua jumpa satu buku..sempoi.tajuk dia

THE LAST FAMOUS WORDS..
kompilasi ayat2 terakhir yang dikenang dan jadi terkenal..oleh orang yang memang terkenal dan juga tak berapa nak terkenal..
since orang kata not tojudge a book by its cover, then the best way nak judge someone might be ayat terakhir dia kata sebelum dia pergi..macam menarik..

kecewa btol gua bila mamat kedai tu cakap donation tu hanya untuk diserahkan kepada PRISONER..

buku itu akan diwakafkan kepada BANDUAN..





ehhh..jap.
ni apa motif sebenar mamat yang donate buku LAST FAMOUS WORDS kepada PENJARA??

2 ulasan:

PenjuruKosong berkata...

hahaha
supaya prisoner dpt buat ayat2 terakhir kot...

PenjuruKosong berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.