13 Ogos 2008

NASIK APA????

Pernah satu ketika dahulu,masa gua belajar kat Perak..
tiap petang..
tiap malam..
tiap kali mau makan..

gua dan kengkawan akan serbu cafe kat belakang asrama nih..dan ada satu warung tu jadi tumpuan kami.
gua pon tak tau kenapa..
kawan gua?
lagilah diorang tak tau kenapa..

sedang kami makan tu,si MAT Z yang rabun kaler tu bersuara..


MAT Z : gaRAM,hang rasa ar,awat kita ni tiap ari tetap mau makan dgn bungkus kat macik gemuk tu punya warung ya?

GUA : gua bz makan ni beb..nanti gua jawab.bleh?gua kena fokus ni beb..

MAT Z : makanan dia bukanlah SEDAP TAHAP DEWA,bukan juga MURAH TAHAP CURI..tapi awat kita tetap pi sana mau makan?

GUA : tak tau..malas mau pikir,gua mau fokus ni..jangan kacau..mau makan.mau gua letak BZ SIGN?

MAT Z : yalahh...tapi hang rasa,pasai apa ya?

GUA : adoi...hang ni MAT Z..gua mau makan ni.malas pikir.(malas mau layan..ayam goreng ni ok lagi ni..besar)AHHH....dia bagi lu makan nasi kangkang kot..then cakap,esok datang lagi.

MAT Z : nasik apa?

GUA : nasi kangkang..

MAT Z : haaaa.....nasi apa?

GUA : nasi kangkanglah....

MAT Z : yalah...nasi apa?

GUA : laaaa...awat hang ni?nasi kangkanglah..

MAT Z : yalah,nasi kangkang tu nasi apa?

GUA : iskhhhh....nasi kangkanglah wei..NASI KANGKANG..

MAT Z : yalah..aku taulah nasi kangkang.tapi nasik apa?

GUA : NASIK KANGKANGLAH..adoiiii.nasi kangkang..apa ke dol lu ni..

MAT Z : yalahhh..tau,nasi kangkang.tapi nasik apa?

GUA : NASIK KANGKANG..yang dalam cite org dok buat ILMU HITAM tu haa..

MAT Z : nasik apa tu?

GUA : iskhhhh...hang ni MAT Z.ada gua bagi sebijik ni kang..NASIK KANGKANGLAHHHHH..

MAT Z : nasik apa?

GUA : NASIK KANGKANGLAH WEIIII...NASI KANGKANG..




(masa ni gua dah memang tak bleh nak fokus pada nasi gua tu..adoiiiii.sangat terganggu beb.JAHANAM BTOL SELERA GUA DAH)

lapan kali gua kena jawab soalan sama..mau gua tak rasa cam sial..adoi...

tetiba,datang si BAHARUM..


dia tanya apa jadi..mat z terangkan kat dia..then BAHARUM bisik sesuatu kat telinga MAT Z..


MAT Z : ooooooo.....RAM,AWAT HANG TAK CAKAP NASI TANGAIH??

GUA : HAAAA????NASI APA?

MAT Z : NASI TANGAIH..


peluang gua plak..gua tau NASI TANGAS..tak tau plak NASI TANGAIH..

GUA : yalahhhh..nasi apa tu??

MAT Z : NASIK TANGAIHLAHHHH....

GUA : nasik apa?

MAT Z : HISHHHHHH....hang pekak ka?NASI TANGAIH.NASI TANGAIHLAH...

GUA : nasik apa?


MAT Z hanya mampu menahan amarah untuk 5 soalan..2 tahun kemudian,kuar iklan PETRONAS yang BURUNG APA..gua rasa,depa ni tiru gua and MAT Z..(rasanyalah..)

kesimpulannya,gua PENYABAR...

16 ulasan:

kamar hati berkata...

hihihihiih....kelakar la...hahaha....

mmg sah dah kena nasi kangkang tu...hihiihih....

sapa tiru sapa ni?????
confius saya...hihiihih...

opsss lupa plak...awak kdpt award...sila mai ambik k... (",)

azie berkata...

err...

err...

u nie..

err..

haih~

takmo cakaplah

tasikmerah berkata...

penyabar sungguh haih~

saya aida berkata...

ahahaha
lawak gile!
rindu kt ko weh!
;)

KAKTINY berkata...

penyabar betuller garam kita nih.. 8 kali jawab soklan tuh..

pegi mintak royalti kat petronas..

King berkata...

Azie,
U nk ckp saudagar ni pek*k ker?
jangan..
jangan x cakap...

sorry beb,

makcik tu cakap rahsia dia cuma 'ajinamoto kasik lebih skit'

nur'ain berkata...

lu ni pon satu la mat..

mungkin lain kali awak perlu jelaskan dengan cara lain..

azie berkata...

king,
tidaklah.
he's a gud listener, indeed

:)

A t i Q a h berkata...

Banyak udang banyak garam,
banyak orang banyak ragam.

Ha..gitulah kot. Eheh.

rasso berkata...

lu patut tulis skrip filem.... bukan blog.... ha ha....

ah tok berkata...

By the way.

Kalau gua. Gua dah kasi pelempang kawan lu tu.

PANG!

DeeN berkata...

Haha..
Lu rowk ar, Gar!

dugongsenyum berkata...

Ada tokoh ayah mithali kau ni.

Princess Liyana berkata...

lu penyabar?btolkah?;p

ha ha ha..malasla wa nak ckp pape;p

cikgooden berkata...

8 kali?..aku kira 9.

achik berkata...

hahaha..

lu patut buh video klip budak yang 'burung gagak' tu.. ekeke.. ;p