08 Oktober 2008

CIPTAAN PALING SEKSI..opsssss...MAKSUD GUA GENIUS..

Gua masih ingat bila gua dapat SLR gua yang pertama..
CANON EOS model N500..

siap dengan standard lens..kalo gua tak silap,harga dalam RM 300 atau RM 150.gua tak ingat.

masa tu,dunia ni gua rasa amat berwarn warni..
punyalah ceria..
punyalah gembira..
macam orang mengantuk disorongkan bantal..
macam orang lapar disuapkan makan..
macam orang sakit perut jumpa tandas..


tahukah anda,KAMERA adalah salah satu CIPTAAN PALING GENIUS..
gua tak perlu tunggu lama.untuk bergaya dengan gua punya SLR..
sangkut kat dada,pakai jaket maroon gua..

pandang depan cermin,sekali imbas memang dah macam reporter dah..
HALIAN MITELO..
URTW..
EH EH!!..

dan ntah macam macam lagi majalah yang ada kat pasaran tu hah..

jalan je kat bandar pakai camtu,gua rasa tak kurang dari 10 orang makcik berkenan mau amek gua jadi menantu..



tapi bukan sebab itu gua mengiktirafkan KAMERA sebagai CIPTAAN PALING GENIUS..

gua capai kamera..

tuju pada sorang awek cun..kata CHEESE..
TERSIPU SIPU MALU..
tuju pada sorang mat rempit..kata CHEESE..
BERGAYA BAK RAJA..
tuju pada sorang kerani pejabat..kata CHEESE..
TERUS TEKUN BEKERJA..
tuju pada apek kat tepi jalan..kata CHEESE..
LEBAR SENYUMNYA..

tuju pada sekumpulan awek..kata CHEESE..
LIHATLAH KAMI DUNIA katanya..
tuju pada sekumpulan mamat..kata CHEESE..
BAGAI HISTERIA..
tuju pada ahli politik..kata CHEESE..
DARI AKHBAR MANA,KATANYA??
tuju pada segolongan manusia..kata CHEESE..
MACAM POLONG TETIBA PERANGAINYA..

nak tengok awek cun tu jadi tersipu sipu malu?
halakan KAMERA..
nak tengok mamat tu control macho tetiba?
halakan KAMERA..
nak tengok sekumpulan mamat buat perangai buruk tetiba?
halakan KAMERA..
mau tengok sekumpulan minah pose mau goda lu?
halakan KAMERA..

dan mereka akan kata sesuatu yang sama..
dah siap cuci,bagi gua sekeping ya..

jawapan gua sama..
tak kira lu peguam,ahli politik,awek cun,mat rempit,kerani pejabat..ATAU APA SAHAJA..



GUA : camne mau bagi kat lu?gua pon main petik je..mana ada FILEM??gua tak beli lagi..nanti dah ada FILEM,gua panggil lu pose semula..amacam?ok tak?

MEREKA : CHEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!



gua syak pastu mereka kata CHISSSSTTTTTTT dan berhajat mau lempar gua pada batu belah batu bertangkup..

6 ulasan:

~mademoiselle hana~ berkata...

haha..same kes lah kite!!
mase tu hana skola lagi..
dapat slr sebijik gila berlagak round 1 skola amek gmbar..
siap berlagak dengan cekgu sebab camera skola pun x power cam kamera aku ni weh!
selesai sepagi dah nak balik cekgu dan kwn2 tanye...
x abes ke film ko ni?dr td snap mcm2..
dgb slumber menjawab..mane ade film pon..kosong je...haha..suke mau bawak je...waahhhahaha..serunuk bukan??? =p

rasso berkata...

alahai...

patutlah selama ini ako tak kata keju pun dah macam2 posing dapat....

achik berkata...

hahaha.. penat je posing bagai nak rak.. ;p

nur'ain berkata...

sayep tau..ini bukan kisah benar..

eheheheh

NuRaNi HaZa berkata...

a picture worth a thousand words =)

saudagar gaRAM.. berkata...

hana:
dengan kamera kat dada..mana mana lu pegi,bleh lepas je..
pg konsert,tunjuk kamera..
majlis kawin,tunjuk kamera..

kamera=all access pass..

rasso:
cuba plak kata keju beb..macam macam lu dapat..

achik:
penat?hahahaha....barulah gambar tu yang dikatakan candid..

ain:
mana chek tauuuuuuu...
hahahahha....

nurani:
what does a picture worth?
kalo ada gambar gua skali,worth another thousand word..