15 April 2009

MENU PELIK..

semalam Sam call gua:





SAM : wei,gua kat mamak..nak order apa apa tak?

GUA : belikan gua roti telur bawang..

SAM : haaa????bawang?(meminta kepastian dari gua)

GUA : yup..bawang..BAWANG..


SAM : pelik2 jelah selera lu..ok,nanti gua belikan..





gua dengar nada tuuuut panjang tanda si SAM telah meletakkan telepon..gua syak dia mahu cepat..walau dalam masa yang sama gua dok terpikir,apanya yang pelik dengan ROTI TELUR BAWANG?
lu rasa pelik sangat ke?

tanpa perasaan bersalah,SAM dan FRIDA aweknya menyampaikan pesanan gua pada pelayan kedai mamak tu..

paginya,SAM kejut gua makan sarapan..gua capai beg plastik putih dari tangan SAM..awek SAM,FRIDA sempat cakap kat gua,selera makn gua pelik..sambil dia cakap,kalo sakit perut nanti jangan salahkan mereka..

gua masih tertanya tanya,apesal FRIDA kata camtu..memula gua syak mereka masukkan julap dalam makanan gua..tapi,takkanlah plak kan?

gua capai beg plastik tu,letak kat meja,gua buka dan bersedia nak makan dah masa tu..roti canai tu takde plak nampak pelik..cam biasa je gua tengok..cukup sifatnya..


15 minit kemudian..

gua termenung..gua pandang bungkusan roti canai yang dah kosong tu..gua syak ada yang tak kena dengan roti cnai tu..terus gua panggil SAM..


GUA : beb,lu belikan gua roti canai ni kat mana?

SAM : tempat biasa ar..apesal?sedap?lu selera makan pelik ar..macam org seberang laut..

GUA : apa yang peliknya?lu belikan gua roti apa tadi?

SAM : laaaa...sama macam yang lu mintak ar..

GUA : apa yang gua mintak?(bukan gua tak tau,cuma sekadar mahu memastikan)

SAM : macam lu mintak,gua belikan lu ROTI BAWANG..macam tua sangat plak lu..roti dgn bawang je..



gua baru pasan,masa gua makan tadi takde sket pon rasa telur..tapi bawang memang bersepah sepah..penuh..napas gua pon dah bau bawang masa tu..memang gua tak dapat rasa bawang langsung..

mana telurnya?patut gua tak rasa pon telur,pasal memang takde telur..


petang tu gua dok ulang alik pegi toilet je..



GUA : wei...sakit perut gua.bawang keluar meluru luru..

FRIDA : hahahaaaa...lain kali cakap biar terang..

6 ulasan:

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hahaha~

makan roti pisanglah~

addyaholix berkata...

gua pon pelik lu pesan roti bawang!
haha!

yOnnA berkata...

HAHAHAHAHAHAHHAHH!!!!!
ya allah!! lawak gila la bro!!!
sengal la kawan bro tu!!!
ade ke beli roti ngan bawang je! huh

saudagar gaRAM.. berkata...

zara:
roti pisang?
tak mau..tak minat..
mau telur juga..
hahahahaaaa.....

addyaholix:
lu pelik?
gua lagi pelik beb..
GUA LAGI PELIK..
roti bawang?
jadahhh..

yonna:
tulah pasal..
agak lain kali gua kirim kat lu je ar ya tak?

Bunga Binti Nordin berkata...

roti bawang tu mcm lebih kurang mertabak kobis la kot...


hik hik :D

nuyuljana berkata...

hehe.

roti bwg?

pelik gilew!

:))