17 Julai 2009

Penah ada sekali dulu member gua JONI tanya gua satu soalan yang sungguh "peraibesi"..
owhh..lu memang blom kenal JONI,mamat ni kawan baik BAHARUM..bersifat keanak anakan kadang kadang..penyayang terhadap kucing.dia kata hobinya membaca..

tapi biasanya gua nampak JONI cuma baca majalah URTV,MANGGA,WANITA,KELUARGA,dan kalo lu nasib baik lu bleh nampak dia baca MASTIKA..

surat khabar?
kalo ada cite artis baru mamat ni nak baca..

kes PM?
kes MU?
kes PILIHANRAYA?

semua tolak tepi..



mamat ni penah tanya gua sambil dia baca majalah REMAJA..


JONI : wei ram,hang kalo mandi bagi basah mana dulu?

GUA : weii..apa tanya gua soalan mandi mandi ni..peraibesi wooooo...takkan gua nak bagitau lu..

JONI : alaaa..jawab jelah.aku tengah dok nak baca personaliti macam dalam buku ni..dengan tau hang mandi basah mana dulu,aku dapat ar tau hang ni orang yang camana..

GUA : bukan bleh caya sangat pun personaliti test tu..dia letak semua yng baik jelah beb..yang kes buruk dia tak mau letak..kang pembaca merajuk..

JONI : hang ni pun....jawab jelah dulu.

GUA : gua mandi,bagi basah kaki dulu..

JONI : kenapa kaki?

GUA : gua ada baca somewhere, kalo basah kaki dulu,nanti badan tak terkejut pasal sejuk tetiba..so apa personaliti gua? (sumpah gua tak caya,saje jaga hati JONI)

JONI : kau ni seorang yang...

GUA : yang apa?

JONI : takde sini..yang ada cuma dada,kepala,badan..

GUA : tulah,gua dah cakap..dari dulu depa kaji gua tak penah lepas..gua special..



then dari majalah tu,JONI bagitau gua,sape yang mandi kepala dulu,tandanya orang tu orang yang kreatif..

benda ni berlaku masa gua sekolah menengah..
sampai sekarang gua HARAM TAK CAYA..



tau pasal apa?

start hari tu,gua mandi kepala dulu,pasal nak jadi mamat yang kononnya KREATIF..sampai sekarang,haram gua tak pandai nak lukis MONALISA..

sial punya majalah..
gua kena tipu..


ps: bila gua pikir semula,tindakan gua mandi kepala dulu dah bleh kira kreatif. pasal orang kreatif mandi kepala dulu,jadi gua tiru dengan harapan jadi kreatif..
sape kreatif,tolong jawab..

9 ulasan:

yOnnA berkata...

HAHAHAHHA brader! kreatif bukan bermaksud jadik pelukis kan? tak bermaksud seni je kan? :p

bro jgn ah lukis monalisa tu, tinggi sangat impian tu. try lukis muka wanita idaman ke T__T mesti dpt hahaha

| a t i q a h | berkata...

Dah lu mula dari kepala dulu. Habis otak tu kecut. Cam ne nak jadi kreatif. Haha.

[]--M!z F4t!N--[] berkata...

aku kreatif gak???!! tp xd pulak impian tu nk lukis monalisa.mungkin ko kreatif dlm memasang impian dan angan2?? ye?? itu juge kreatif namanye...:P:P

ZARA 札拉 berkata...

gua main lanyak je mandi dari mana pon~

ada gua kisah?

hahahaha~

Heidi Shafiq berkata...

mmg gua xcaye..

niEna hailani berkata...

hahaaaa..
kl x kreatif tue..
mandi cara cmne pon x kreatif...
hahahaaaa....

saudagar gaRAM.. berkata...

yonna:
dah memang wanita idaman gua monalisa..
tu yang gua lukis tu..
tak jadi beb..

atiqah:
mana ada kecut2 ni..
hahahhahaaa...

fatin:
kreatif berangan..
bleh?

zara:
kalo lu..asal mandi je dah cukup baik..
hahahhaaaa..
choiii..

heidi:
lu cam gua..
sama..
hahahhaaaa..

niena:
mandi kreatif camne?

qishie berkata...

lu kreatif kot.

kreatif merapu..

hehe.. :p

saudagar gaRAM.. berkata...

qishie:
merapu pun bleh dikira kreatif ke?
kalo memandu sambil langgar tong sampah?
hahahahaa...bleh kira juga kan?