16 Ogos 2010

PESANAN KHIDMAT MASYARAKAT

Hidup sebagai warga kota adalah tidak lengkap kalo tidak sekali dua lu naik segala macam pengangkutan awam seperti teksi, bas, elarti, komuter, kereta sewa jiran, atau apa juga segala yang bersifat awam..

tapi terlalu banyak menaiki pengangkutan awam,lu akan dapat detect satu benda yang sangat celaka..bila lu naik komuter..

sepanjang idup bila gua naik komuter,blom penah lagi gua tak dengar pengumuman camnu..



"HARAP MAAF KEPADA PENUMPANG SEMUA..TREN MENGHALA KE (isi tempat kosong dengan destinasi lu nak pegi)TELAH MENGALAMI KELEWATAN KERANA MASALAH TEKNIKAL..TREN TERSEBUT DIJANGKA AKAN LEWAT..bla bla bla..


bertahun gua naik komuter, sepanjang kali gua nak naik,mesti kena dengar petikan tadi..gua dah anggap macam itu such a way untuk mereka ucapkan SELAMAT DATANG dah kot..

tapi,oleh kerana gua bersangka baik,gua cuma syak ada 3 kemungkinan..


POSSIBILITY 1 : Kemungkinan tren itu memang macam dikatakan,mengalami masalah teknikal..mereka maklum..pengguna pon maklum..cuma mereka terlalu ignorance untuk amek tau tentang masalah tren tu..atau terlalu ignorance pada pelanggan..ntah..

senang kata,ia seolah berkata,tren rosak?owwhhhhh..dah rosak rupanya..


POSSIBILITY 2 : mereka takde kepakaran nak betulkan tren tu..depa cuma beli tren tu..dah terus anggap macam tren tu bleh guna sampai kiamat..selagi boleh,guna..kalo tak bleh gerak,kita tolak ramai2

senang kata,ia seolah kata,tengok tayar macam cukup jek..ok lagi niii...


POSSIBILITY 3 : depa dah guna skrip tu bertahun2..asal lambat,cakap jelah rosak..apa ada hal..diorang buat camne pon,tetap lu semua kena naik komuter jugak nak pegi tempat keja kan?
jadi kalo diorang lewat pon,lu tetap akan tunggu..

senang kata,diorang seolah berkata..nak naik ke tak?kalo taknak sudah..gua banyak pengguna lain..



apa juga possibiliti yang dipilih,tetap gua kalah..kecuali kalo syarikat tu ada hati nak tingkatkan servis diorang..
orang KTM,sila buktikan dan buat gua percaya semua ni salah..


ps : kepada bos gua,pasal sebab inilah gua lambat..serius bos,nak dapatkan komuter sebijik sekarang,ngalahkan tangkap lalat guna chopstick..terpaksalah gua amek keputusan terus balik ke rumah dan berehat..

ok tak bos?

9 ulasan:

meor-name-depan-ku berkata...

bUKIT jELUTONG ade komuter ka?

saudagar gaRAM.. berkata...

meor:
takde..tapi kalo pegi meeting local authority,kena pi naik komuter..
confirm gua tak balik opis dah pastu..

kay-N berkata...

sy vote possibility no 2..hahahaha..mcm rse bley gune smpai kiamat kot~ =pp

Hanys Najib berkata...

possibility no.3 pon leyh pakai gak..
hoho~

Unknown berkata...

i go for possibility no 2.
yes orang KTM, sile improve. *sigh*

pensil iman berkata...

undi no 2. macam okay jugak lah. moralnya: xpayah buat pngumuman.sedar2 rosak. lg sng.hihi

[ a D D y ] berkata...

no 2 beb..
wa ade kenal sorang injinia kat KTM..
dia memang pasrah sebab xde orang boleh repair komuter..

kalo ada sesiapa yang ada kampeni boleh buat maintenance komuter ni..

g la jumpe orang KTM..
kompom dapat tender..

harapan dia ada satu universiti stadi pasal train ni..

asik stadi kapal terbang je..
sbijik pun haram diorang buat..

noorlara berkata...

Azali,
kalu semua pengguna komuter tu tahu menggunakan hak mereka sebagai pengguna dan berani bersuari tentu perkara seperti ni tak berlaku. 2 minggu sudah dijemput menaiki tren elektrik KTM dari Ipoh ke KL, dimaklumkan kelajuan maksima boleh mencapai sehingga 45minit jek tapi kami mengambil masa 2 jam nak sampai, sebabnye landasan lom dapat kelulusan untuk tren tu di bawa laju. Adeke patut, kami kene tipu le yeyeye

Tanpa Nama berkata...

ohh drama