19 Februari 2009

PAU AHMAD..GEBUUUUUU!!!!!!

petang tu hujan turun lebat..gua rasa lapar..turun je ke cafe,mata gua dah tertancap pada pau di rak khas yang disediakan..lama dah rak tu kosong..

gua capai satu pinggan kosong..

ada inti daging.
ada inti ayam.
ada inti kaya.
ada inti kacang.

gua capai satu yang inti daging..ok,ok..gua capai dua..

satu je gua nak cakap pasal pau ni..
dua biji..
yang inti daging..
putih..
dan gebu..
kalo dapat yang putih dan gebu petang2 sejuk camni,memang shiok..

maksud gua pau tu..

pau dalam pinggan,gua bawak ke meja.ada 2 org member gua dah memang dok menunggu..katakan saja namanya Olga dari Russia..dan juga Gracia dari Sepanyol..

ok..maksud gua katakan sahaja..

Olga dan Gracia sibuk dok berbincang pasal strategi pembangunan futsal bagi remaja perempuan di kalangan mereka..



Olga : aku pelik tengok bebudak perempuan bila main futsal tau..macam pelik je nampak.

Gracia : kenapa pula?

Olga : bila tengok lelaki yang main,mereka nampak macam ada sistem..sorang kejar,yang lain tunggu kat tempat yang strategik..tunggu member tu hantar bola kat diorang..but..

Gracia : but kalo perempuan main,bila bola pergi ke kanan,semua kejar ke kanan..bila bola pergi ke kiri,semua pergi ke kiri..macam ikut suka ati diorang je main..takde sistem..kan kan kan?



gua angguk tanda setuju..malas layan sangat..pau dalam pinggan gua dok perati.ada bintik kaler merah jambu kat atas pau tu..gua syak tu puncak pau tu..agaknyalah..


Olga : setuju..setuju sangat2..memang macam ikut suka ati je kan perempuan main futsal..tengok pon macam kelakar..

Gracia : kelakar kan?



gua gigit pelan pelan pau tu..dalam cuaca sejuk,pau tu tak gebu plak dah..jadi keras..
lu jangan macam macam..


Olga : you tau kenapa pompuan main futsal camtu?

Gracia : hmmmmm...kenapa?

Olga : dah nama pon pompuan,bila nampak "bola" je mestilah semua nak kejar..kan kan kan?




gua tersedak,pau bersembur keluar dari idung..gua sempat nampak Gracia bulatkan mata sebelum kaki dia sepak tulang keting gua kuat kuat..

ps: sumpah gua tak salah beb..

14 ulasan:

mira zin berkata...

adoooi..kesian pau..tersembur keluar.

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

hahaha...

kenapa aku rasa cam ada benda yg tersembunyi dalam entri ni ya?

haha~

CJ berkata...

gua tk paham apa itu bola. pau dgn bola ada kaitan ke?. :))

noorlara berkata...

ermm sedapnye pau, aku suke pau kacang hitam, apalagi makan masa pau tengah panas

wahyu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
WAHYU HAMID berkata...

gilak otak betul lah kau org nih..

paiseh berkata...

kalu kejar tu gua bulih terima.. kalu diorang sepak bola lu?? hahaha..!!

h A n Y S berkata...

a....
kabur ar..
huhu..

azie berkata...

i don't know, but somehow ai found this entry is not amusing.maybe because of the terms u used in this entry.
however, good job.

DeeN berkata...

Sumpah gua tak paham!
*sambil wat muka inesen*

Bunga Binti Nordin berkata...

nak yg putih dan gebu jerk..
ceh!

Op berkata...

makan pelan-pelan bro.
haha

rosesrosz berkata...

hehehe..ape lah de ni..

:-)

saudagar gaRAM.. berkata...

mira zin:
kesian pau?kesian ar kat gua..sakit woo keting gua..

zara:
gua tak sembunyikan apa2..
but..
apa yang lu jumpa beb?share dgn gua..
hahahhaaaaa....

cj:
2 pau kena dicantum untuk jadi satu bola..kerana pau cuma hemisfera..
cantum dua..baru dapat satu bola..

noorlara:
gua suka yang inti daging..
perghhhh...layan beb.meleleh je makan..

wahyu:
diorang mmg macam tu..maaflah ya..
ntah hape hape ntah..
mushkil gua..

paiseh:
bola gua bukan untuk disepak..atau dikejar..

hanys:
awatnya kabur beb?
pakai spek ar..
atau lens..
baru sempoi..
baru terangggg..

azie:
thanks..perlu diperbaiki kot..

deen:
sumpah gua tak caya..
hhahahahaaaa.....

bunga:
kalo tak putih pun takpe..asal gebu..
penah jumpa kaler pink..
nampak gebu.tapi tak tau bleh ke atau tak nak beli..
pau tu maksud gua..

op:
dah abes pelan dah tu..kalo tak olga mandi pau yang gua sembur petang tu..

rosecrosz:
tulah..apalah depa ni kan?
(sambil wat muka inesen juga..)