19 Januari 2010

KEHIDUPAN SELEPAS MATI..

tak lama dulu,penah gua tengok satu siri rancangan tangkap tangkap orang kat tv3 yang pengacaranya zakiah anas..yang tajuk rancangan tu cuma ada 3 nombor diulang jek tu..

ada satu serbuan polis di rumah urut..
tapi gua bukan nak cite pasal rumah urut tu..

dalam siri yang sama tu,ada plak laporan polis serbu satu cyber cafe..diorang tangkap bebudak bawah 12 tahun yang lepak kat cyber cafe tanpa pengawasan orang dewasa..

benda kecik?maybe..


yang buat gua pelik,ada dua beradik ni gila menangis bila kena tangkap tu..diorang mintak belas kasihan polis..apa dia cakap?



BEBUDAK : tolonglah pakcik,jangan tangkap kami..bapak kami baru jek meninggal dunia..kesian kami..nanti sape nak amek kami?


polis tu baru je nak angkat muka simpati gua cakap lu..pergh..maunya tak..bebudak kecik bawah 12 tahun menangis..mau cair jugak polis hok misai tebal gila tu..

tak lama lepas tu,ada satu orang dah jamin bawak balik budak dua ekor tu..

sape?
BAPAK DIA..


terharu sungguh gua..kasih bapak dia tu,memang gua kagum..siap hidup semula nak selamatkan anak dia dari kena tangkap polis..

pas polis bagitau budak tu kata bapak bebudak tu dah mati,bapak dia dah mula angkat tangan nak tampar bebudak tu..




sekarang,ada sape lagi mau cakap kat gua dia tak percaya kehidupan lepas mati?

4 ulasan:

Bunga Binti Nordin berkata...

hindustan dr dulu lagi mmg dah wat..
mati..hidup balik..
hero kalah dulu menang kemudian..
sama la kan..
kehidaupan lepas mati?
sama ker?

ザ-sylver-shooter berkata...

iya2..gua ade tgok gak..kalo gua polis mmg gua tepuk dahi ank die dgn bapak2 ie skalik...
btw,nice POV dude, orale~

-aTie- berkata...

ni drama melayu zaman moden...kalo cam tu leh la gua suh polis tgkap gua n mintak abah gua hidup balek g jamin..

Khaizarien Blog @ atie

noharanutdya berkata...

baru polis tu nak feeling.. kecik2 da tipu mcm tu.. ape daa