17 Jun 2010

PANDUAN NAK BAGI SESAT..

bulan lepas sorang member opis gua saje soh gua hantar dia pegi makan2 kat umah pak sedara dia..gua plak masa tu mmg tengah sempit,bila dengar ada makan2 free harus gua pergi..

lagipun kalo gua tak pegi,kang budak ni kecik ati..

merajuk budak kecik boleh lagi pujuk dengan gula gula,kalo dah orang tua cam budak ni,bagi gula2 sebijik blom tentu bleh lepas..

so,drivelah gua dan mamat tu bertindak as co-pilot bagi tunjuk jalan..umah pak sedara dia tu kat area KLANG,gua plak bukan familiar sgt kawasan tu..gua cuba tanya mamat tu.

dia pon baru first time nak sampai umah pak sedara dia ni,dah jadi satu hal nak kena cari jalan dulu..


GUA : wei,camne jalan nak pegi umah pakcik lu ni?gua bukan tau jalan..perut dah lapar dah ni.

MAT : pakcik aku kata,jalan TERUS jek..sampai ke simpang KANAN paling LAST,masuk..then terus lagi.sampai ada satu lori kontena park,amek kiri..

GUA : hampir confirm kita akan sesat dulu..

MAT : apesal?

GUA : camne agaknya nak tau tu simpang ke KANAN paling LAST?

MAT : senang jek..bila dah takde simpang lain lagi ke KANAN,maknanya itulah SIMPANG KE KANAN paling LAST..

GUA : sebab tu gua kata hampir confirm kita akan sesat..

MAT : apesal?

GUA : kita kena lajak dulu sampai dah TAK ADA simpang ke KANAN dulu..baru kita tau yang simpang tadi tu SIMPANG KANAN yang LAST..




btol tak gua ramal masa depan?
dan memang malam tu kami sampai lambat..cilakak

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haah la...
selalu org ckp cmtu

saudagar gaRAM.. berkata...

bunga:
tu ar pasal..saje nak bagi sesat.