26 Jun 2010

PEKERJA BERHEMAH TINGGI

minggu ni gua jadi pekerja contoh sampai seminggu..berkoyan2 pujian gua dapat dari bos walau gua terserempak dengan bos pukul 10 pagi kat luar opis..dengan selipar jepun,dan bawak plastik nasi lemak..

marah pon tidak..senyum kemain lebar lagi bos gua..gua rasa plan gua menjadi..

jadi gua nak kongsi plan terbaek ni dengan semua orang..taktik baik,takkan gua nak simpan sorang kan?



ok,camni caranya..

kat opis gua,memang dah gua sediakan sepasang selipar jepun untuk gua pakai bila pegi tandas..biasalah,takdelah gua gila kemaruk sangat nak pakai kasut kulit nak pegi jamban kan?itulah tujuan gua bawak selipar jepun tu..

jadi,satu malam tu gua malas nak tukar selipar kepada kasut itam semula..gua susun kasut kat rak elok2,then gua balik pakai selipar jepun..

esoknya ntah camne,gua lewat bangun..lewat nak masuk opis..dalam kelam kabut,gua baru pasan,takde kasut..gua lupa yang malam sebelumnya gua balik guna selipar..gua layan je pegi opis pakai selipar jepun..

sebelum sampai,gua singgah beli nasi lemak..

gua terserempak dengan bos gua masa nak sampai tu..

gua pakai selipar,n bawak bungkusan nasi lemak..




BOS GUA : baguslah awak ni,sampai lagi awal dari saya..

GUA : (senyum je..gua ingat dia perli..)

BOS GUA : saya masuk pkl 8 tadi,pasal ada meeting..sampai2 opis,tengok kasut awak dah ada..bagus btol.biasa pkl 9 lebih baru sampai..baguslah camni,sampai lagi awal dari saya..

GUA : saya pergi beli makan jap ni encik..


perghhhh...sempoi.lepasni memang gua tinggal je kasut gua..at least kasut dah sampai,bos ingat gua dah sampai..

5 ulasan:

kay-N berkata...

hahaha..mcm2 laa ko ni~~..

haih..bwh meja aku byk kasut pn..bos xkate gtu pn..sbb xpnh lmbt ag dr boss..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

aku nak tiru tapi sapa nak key in nanti?

takpe.

nanti gua roger makcik pekerja swasta~

qishie berkata...

haha..bagus tol idea ni.

Yazid Husain berkata...

hahaha

teknik kipas yang terbaik. he

saudagar gaRAM.. berkata...

kay-n:
esok lu datang kaki ayam..baru sempoi..

zara:
kalo lu kencing berdiri,anak murid kencing berlari..

perumpamaan..
so lu jangan memandai datang lambat..


qishie:
amalkan..

yazid:
apa barang kipas,gua layan aircond terus..