01 Julai 2020

HOW TO TRIGGER A FEMINIST

Saya benci feminist.
Makcik nasi lemak kat opis aku selalu sembang dgn member aku yang bujang. Member aku ni, mmg pelanggan tetap malcik tu. Tiap hari tak pernah gagal dia beli nasi lemak makcik tu.
Pasal nasi lemak makcik tu sedap.
"Akak tengok kau ni tiap hari beli nasi lemak kat akak. Sehari,sebungkus..sehari sebungkus. Kau kahwinlah cepat, lepas tu dah tak payah beli nasi lemak kat akak lagi. Boleh jimat." kata makcik nasi lemak tu.
Pernyataan dia aku anggap macam...counter productive. Kalau member aku kahwin dan tak beli lagi nasi lemak dari dia,hilanglah seorang pelnggan tetap dia. Makcik ni nak sabotaj bisness sendiri kah?
Little did i know..makcik tu jauh lebih bijak dari kawan aku (..dan aku).
Pasal lepas kawan aku kahwin, dia start beli nasi lemak sehari dua bungkus dari makcik tu.
*saya buat joke ni dan ramai feminis marah saya. Katanya saya macam try to imply bahawa kerja pompuan hanya kat dapur aje.
Kepada feminist yang tengah dengar ni,awak silap. Saya tak pernah imply sebegitu.
Buktinya..saya mengangkat tugas isteri saya. Saya tak suruh dia hanya terperak kat dapur sahaja. Banyak benda lain dia boleh buat. Saya tak mahu dia terkongkong dalam dapur aje.
Malahan sejak kahwin,saya tak pernah dah beli nasi lemak makcik tu. Serius.
Saya suruh bini saya yang pergi beli.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pmax
Umkm
Medsos
decalmyid

Nurani Haza berkata...

Lama xbercomment di blogspot kan 😂