27 April 2008

inilah NIKMAT..inilah HIKMAT.

berbicara tentang NIKMAT,
berbicara tentang HIKMAT..

sorang kawan tanya kat gua..


baharum : beb,lu tau apa tu nikmat?sape orang paling menghargai nikmat?




gua cuba carik..gau perah otak gua yang dah memang kering pasal lapor..sempat gua capai sebungkus mi ruski..




NIKMAT?

apa tuh?



HIKMAT?

apa plak tuh?



apa beza keduanya nih?


Timbul persoalan kedua plak,sape rang paling hargai nikmat?


lu tau sape paling pandai hargai nikmat?
orang paling pandai hargai nikmat adalah orang yang pernah merasa kehilangan nikmat sesuatu tu..




contoh..



orang paling tau nikmat melihat adalah..
si buta.

orang paling tau nikmat mendengar adalah..
si tuli.




tapi..


perlu ke gua jadi buta sekadar nak tau nikmat boleh melihat?
perlu ke gua jadi tuli semata nak tau nikmat mendengar?









tak perlu..
gua dan lu cuma perlu bersyukur beb..
tak perlu butakan mata untuk melihat nikmat itu.
tak perlu tulikan telinga untuk mendengar nikmat itu.

2 ulasan:

kasihmu berkata...

bgs2.. bersyukur lah atas nikmat yang Allah kurniakan pada kita.. Amin..

Princess Liyana berkata...

Insaf princess membaca entry ni.
Conclusionnya, kita kenala bersyukur dengan semua nikmat yg dikurniakan kepada kita:). Gunakan sebaiknya, jangan disalahguna:).

Sekian terima kasih. Hehe.