11 September 2008

bukan JANJI DIANA..

member gua ajak berbuka puasa sama dengan dia..
dia mau ajak tunang dia..
dia mau BELANJA katanya..

pantang gua diTAWARKAN MAKAN PERCUMA..
CONFIRM gua setuju..

dalam kepala gua,

ayam percik..
murtabak..
roti john..
nasi tomato..
nasi hujan panas..
nasi ambang..

dan macam macam lagi, beb.
makin terliur..


pukul empat,dia tak sampai lagi..
takpe..masih terlalu awal rasanya.
kalo datang time ni pon,rasanya brader ayam percik masih dok tak siap lg mau meniaga..

pukul lima,belum juga sampai..
takpe..masih lagi sempat kalo jalan kat area PARAM (PAsar RAMadan) tu tak jamned..
cuma kenalah gua nanti,amek masa cepat je beli..

pukul enam,belum juga sampai..
dah gua mushkil,entah sempat ke tak..
rasa cam tak je..

pukul tujuh,takde pon mamat ni?
gua terbayangkan brader roti john dah angkat tong gas bawak naik van..
dan gua terbayangkan ayam percik terbang seekor demi seekor..
abisss...

gua sedikit hangin..call member gua tu..


GUA : mat,lu kat mana?kata mau belanja gua berbuka?

MAMAT : owhhh..lu ya..hmmm.sini ujan lebat ar tadi..lebat gila..

GUA : owhh..tapi bukan ke lu guna keta?apa masalah kalo ujan pon?

MAMAT : memanglah gua guna keta..dan masalah bukan pada keta tu mat..

GUA : abes?awek lu?

MAMAT : awek gua ok..keta gua ok..cuma tadi ujan lebat..

GUA : then?(gua dapat agak dah apa jawapan mamat ni,saje mau buat dia goyang..)

MAMAT : errr...hujan lebat..masa tu dah nak kuar dah..tapi lebat sangat..pastu lebat sangat plak tu..gua pon lepak dulu..

GUA : alaaaa...gua tau,lu TIDO..kan kan kan?

MAMAT : takde alasa..


then mamat berjanji mau BELANJA gua LAIN KALI..
gua harap,janji dia bukan cam cuaca di KUALA LUMPUR..

kejap pandang langit CERAH..
kang kejap lagi,tetiba dah UJAN..



notakaki:

andai janji yang lu bikin sendiri,
lu sendiri juga yang tak bleh tepati,
maka tinggallah janji janji itu sekadar menjadi,
...

...

tahi gigi..

8 ulasan:

tasikmerah berkata...

apa kat lu balas.. ha ha.




gua jahat~

azie berkata...

nasib baik baca time lepas buka,ahaha..kalau tak, mau terliur baca menu2 semua tu,ehehe

noharanutdya berkata...

walaweh.. tahap sabar yang tinggi..

dugaan puasa...

A t i Q a h berkata...

huhu. gua tumpang simpati ye bro.

Mr PenyuBiru berkata...

abis tu takkan kawan ko tak kuar beli makanan tuk berbuka.hmm..

iman_qaisara berkata...

hikhikhikhikhikk.. meh la gua blanje lu...

ops...
.
.
.
opsss....
.
.
.
.
ujan arrr....
..
sowiiii...

X JADIK.. thehhehehe

Mak Su berkata...

aiyo, mmg sgt menyakitkan hati

Princess Liyana berkata...

huhu.azie kata lu mcm wa. tak boleh tak dpt nasi. pe lagi?

g bazar jom? kita shopping?haha;p