13 September 2008

roti JONG??

semalam petang,gua layan pegi jalan kat PAsar RAMadan (PARAM) saje mau layan perbelanjaan ikut sedap perut..

dah ntah berapa hari gua dok layan makanan cafe,ada sedikit bosan..

sampai ke taman tasik SHAH ALAM dalam pukul 5 petang..awal gila??
jadah gua mau ke PARAM pukul 5 petang?nanti mesti orang syak gua TAK PUASA..

gua duduk dan layan baring kat bangku panjang tasik,sementara tunggu masa yang terbaik untuk gua layan ke PARAM..
nyaris gua terlelap dan terlajak waktu berbuka..

pukul 6 petang,(masih dikira awal untuk ke PARAM) tapi gua layan jugak menapak ke PARAM tu..
takut tak sempat kononnya..

antara menu menarik tiap bulan puasa..

murtabak..
roti john..
ayam percik..
dan segala macam jenis air yang lu tak pernah nampak masa bulan lain..


gua hari ni mau layan roti john..
mesti layan roti john..
bukan selalu gua layan ke PARAM..



GUA : bang,roti john ni satu berapa?

ABE JOHN : haaa...abe,roti jong hok ni bagi kat mu special deh..panah laghi ni..mu tak boli ni rughi deh..satu ni takdok mahal ,abe..untuk abe,kawe jual hok ni cumo tiga ringgit je, abe..

GUA : roti apa?

ABE JOHN : haaa...ROTI JONG,be..

GUA : tak mua ar ROTI JONG..mau ROTI JOHN..

ABE JOHN : pulok...samo dah ni be.ROTI JOHN ko,ROTI JONG ke...sama je abe..

GUA : tak..tak sama..ROTI JOHN tu yang dalam ada telur,daging,ada macam2..hok ROTI JONG tu,panjang tu haaa....

ABE JOHN : mu nak beli ko tak ni?kalo ndak.marilah deh..

GUA : ok,bagi satu deh..




jadah roti JONG? pendek gila..kalo dah pendek cam ni...nyesal gua beli..kalo PENDEK,panggillah ROTI SAMPAN ke..ROTI BOT ke..janganlah panggil ROTI JONG..

9 ulasan:

azie berkata...

camne nak beristerikan orang kelantan nih? roti jong pun tak tau,ahahah

cikgu jawe berkata...

woah!. org klate niaga kt shah alam. ehehehe

berapa harga roti wak?

Mr PenyuBiru berkata...

jauh deh abe tu jual..

Princess Liyana berkata...

ecece..nak ke beristeri org kelantan,kalau hati pada org bt pahat?errrr

terlebih sudah...lariiiii;)

Yayang Noel berkata...

Roti jong ker bang? mmmm

nak cari gak hari ni...

tasikmerah berkata...

lu mmg sesuai dgn org batu pahat je garaaammmmm.........

::.. a t i q a h ..:: berkata...

roti john kat batu pahat pun murah sikit dari kat s.alam tu. hua hua hua.

saudagar gaRAM.. berkata...

azie:
kalo kat tempat u panggil roti apa ya?
i perlu tau..
mau beristerikan org kampung u..

cikgu jawa:
kecik je dunia..semalam gua jumpa orabg Russia kat PARAM..dia beli tempe..

ohhh...silap rupanya.mata jek biru..


penyubiru:
jauh lagi en JOHN merantau..
sampai ke tanah melayu..


princess:
oklah tu..mau cari sabah,jauh sangat..
hahahahhahaaa.....
amek semula..

yayang:
kat shah alam je ada..kat johor payah mau cari..

tasikmerah:
orang batu pahat bagus..
err...orang lain pon bagus juga.

atiqah:
kat batu pahat,roti john dia lagi macam macam..lagi best..
kalo tak caya,tanya orang batu pahat..

kamar hati berkata...

roti john ke, roti jong ke...hantam saja la...janji perut kenyang... :P