26 Jun 2008

GUA REMAJA, OK?

Semalam mak gua secara tetiba,menghulur satu majalah pada gua..
MAJALAH REMAJA..
nah baca ini..katanya..

gua renung mak gua..
penuh erti..
mak gua renung muka gua..
wajahnya langsung tak rasa bersalah suruh anak bujang dia ni baca..
..MAJALAH REMAJA..

gua tengok..
muka depan..

GADIS CUN..RAMBUT MERAH..BULU MATA LENTIK..
BODY MENARIK..

perghhhh...

gua selak lagi..

GADIS CUN..MUKA COMEL..PAKAI TUDUNG..
CUN SANGATTT..SERIUS..


emmmm...ALAHAI..



GUA : mak,nak menantu SUPERMODEL ke?atau MODEL?

MAK GUA : hishhhh...bukan soh carik jodoh.baca ARTIKEL tu hah..


gua baca..tajuk ARTIKEL tu..
KEBANYAKAN LELAKI MELAYU TIDAK SUKA MEMBACA..



MAK GUA : btol tak?kebanyakan LELAKI MELAYU tidak suka MEMBACA..

GUA : jap,nak baca..


pernyataan penulis tu buat gua jiwa kacau..

PERKATAAN membaca..
gua suka jek membaca..

PERKATAAN MELAYU..

hishhhh..setahu gua,gua masih lagi MELAYU..nak kata CINA,kaler kulit gua menafikannya..
nak kata INDIA,sekali lagi warna kulit gua MENAFIKANNYA..

PERKATAAN LELAKI..

jap..gua check.MASIH LAGI gua LELAKI..sejak dari dulu..sampai LA NI,gua MASIH LELAKI..
dan gua SUKAKAN WANITA..sooo...gua LELAKILAH..

PERKATAAN PERTAMA..

menyelamatkan gua..
KEBANYAKAN..pasal gua memang bukan KEBANYAKAN..



MAK GUA : amacam?btol ke ARTIKEL TU?

GUA : tak tau..tapi dia tak apply pada org,mak..

MAK GUA : pasal apa plak?

GUA : pasal dia tulis,KEBANYAKAN..anak mak ni, bukan KEBANYAKAN..

MAK GUA : abis tu,apa?

GUA : anak mak ni,dalam KATEGORI SPECIAL..RARE..





mak gua kata artikel tu ditulis untuk bagi semangat LELAKI MELAYU supaya menidakkan penulis tu..
supaya LELAKI MELAYU lebih banyak MEMBACA..


kejadahnya tulis ARTIKEL camtu kat MAJALAH REMAJA..


mana ada LELAKI MELAYU baca MAJALAH REMAJA???
...................selain gua
..chisssssstttt...

17 ulasan:

kamar hati berkata...

wahh....artikel yg mencabar lelaki2 melayu diluar sana...
so betul ka seperti yg ditulis...
klau betul buktikan...
dan klau salah pun buktikan jg...

tp klau dah kata kebanyakkan tu...kira ok la...sbb bukan semua pun kan...hihihi...

majalah remaja???
cikgu Math saya penah kata, dia hairan knapa budak remaja suka baca majalah ni...
sampaikan satu ketika, dia beli majalah ni tu tau kandungan & kenapa remaja suka baca...
tp kesudahannya, dia kata takde apa yg menarik pun...lebih baik baca buku pelajaran...hihihihi...

ah tok berkata...

Kau amik intipatinya saja. Hak hak hak.

Atau mula pendahuluan. Kemudian rumusan.


.

ad3ck berkata...

yang penting isi artikel tuh. tp yang gambo model tuh pong penting jugak. ahahahaah jk.

cempaka berkata...

ah ah eh, mungkin dia nak suh awek-awek diluar sana bace dan cakap kat pakwe diorang. tak pakwe diorang adik-adik diorang.

b u n g a berkata...

mueheheh..
sbnrnyer..
pompuan melayu pon tak suka gak membaca...
contoh terdekat...
'aku'

=P

Tanpa Nama berkata...

baca blog tu kira membaca juga kan? heheh

Al-BIMA SAKTI berkata...

ekau baco yo apo yg patut jang ooii..

A t i Q a h berkata...

Penulis tu kecik ati sebab tak ramai pembaca lelaki baca REmAJA. So, dia buat generalization lah tu.

Psst, gua dah nampak lu. Specky ya. He he.

tasikmerah berkata...

betui ke lelaki melayu tak baca remaja..?

Kema berkata...

i tak ada apa nak komen sebenarnya.

cuma... kem salam kat mak u eh!

haha!

*larrikkk!

Nash berkata...

saya suka baca majalah Remaja sbb...tak tau...die mcm best...ahahaha

saya rasa bukan lelaki jerk...rakyat Malaysia mostly tak suka membaca...tapi Encik Garam nih exception la kan...awak bukan org KEBANYAKAN...awak species yg rare

Princess Liyana berkata...

haha,sportingnye mak lu. :)
btolkah? rasanya perempuan pun ramai je yg tak suka membaca. Mungkin penulis remaja itu saja buat kenyataan ini:p supaya lelaki lebih byk membaca!
lagi2 majalah seperti REMAJA ni:p
huhu:)

nur'ain berkata...

hehe. lu sgt poyo! hahah

KAKTINY berkata...

tul gak kan? nape artikel tu dlm majalah remaja?.. lelaki ada ker nak baca maj. remaja.. lainlah kalau kuarkan dlm berita harian ker.. mingguan malaysia ker.. ok lah gak tu kan..

ladylikeme berkata...

no komen...tapi yang wat aku confius..naper depa tulis dalm majala remaja.....

eiza berkata...

adakah anda masih dlm kategori remaja??

irdzra berkata...

so amacam majalah remaja ? best ?

hik3..

apsal archyfest ari tuh aku tak nampak ko ah ? ko datang ke ?